الجمعة، 19 يوليو 2013

@ حكم يك دختر نسبت به شوهر مادر خويش (السؤال باللغة الفارسية) ​​



حكم يك دختر نسبت به شوهر مادر خويش (السؤال باللغة الفارسية)
​​

إسم السائل: سحر

السؤال:

با عرض سلام خدمت شيخ بزرگوار بنده سحر 19سالمه که 6سال پيش دريک حادثه رانندگي پدرم را از دست دادمکه بعد از سه سال از فوت پدر مادرم ابدون توجه به خواسته هاي من و درصورت عدم رضايتم ازدواج کرد وبنده به علت ضعف روحي ومالي نتوانستم بر خواسته هاي مادر غلبه کنم و مجبور به زندگي با انها هستم شوهر مادرم اين گونه ميپندارد که من را مانند دختر خود ميبيند و از من ميخواهد که در مقابل او راحت باشم ولي مت اين گونه نميبينمو مادرم بارها ازمن خواسته که درمقابل او روسري بر سر نکنم ولي من بر خلاف حرفهاي مادر روسري برسر ميکنم واز دست دادن دست با اين مرد خوداري ميکنم بعضي ها من را مورد انتقاد قرار دادن که اين دختر لجباز است ولي من از اخرتم ميترسم چون اين مرد نامحرم من است لطفا مرا راهنمايي کنيد که دراين مواقع چه بايد بکنم که ايا دست دادن با نامحرم حرام نيست ايا شوهرمادر محرم دخترش ميشود

الجواب:

دختر عزیر ومحترم سحر

 

پس از عرض سلام و آرزوی موفقیت امیدوارم که خداوند متعال مرحوم پدرتان را مشمول الطاف خویش قرار دهد ولی لازم است پدرانه این را متذکر شوم که دنیا گذرگاهی است به سوی ابدیت و بر پایۀ مشکلات و امتحان پایه گذاری شده است یکی عزیری را از دست می دهد و دیگری اموال یا سلامتی خویش را ، بنابر این نباید یک دختر با ایمان در برابر مشکلات دچار ضعف روحی گردد زیرا از مشکلات در این دنیای فانی گریزی نیست ، استوار و ثابت قدم باشید وبا دیدی باز و آغشته به امید و صدها آرزو به جهان بنگرید تا بتوانید به خواسته های خویش چه مادی وچه معنوی نائل گردید ضمنا متذکر می شوم گر چه خواسته شما این بوده است که مادرتان پس از مرحوم پدر ازدواج نکند ولی هیچگاه نمی توان فقط از دیدگاه عاطفی به قضایا و مشکلات نگاه کرد وبا این دید دیگران را از حق شرعی وقانونی خویش منع نمود ونیز باید گفت گرچه یک دختر برای مادر بسیار عزیز است و ممکن است در زندگی به خاطر او از خیلی از اشیاء چشم پوشی نماید لیکن ممکن است وضع مالی یا خیلی چیزهای دیگر سبب گردد که یک مادر که سر چشمۀ عطف ومحبت است تصمیم بگیرد که ازدواج بکند بنابر این سعی کنید که به ازدواج مادر با دیدی مثبت نگاه کنید تا دچار ناراحتی نگردید .

 

وبنده از نامۀ شما چنین برداشت نموده ام که شوهر مادرتان سعی او بر این است که به شما این را برساند که او همچون پدر به شما نگاه می کند و این خود جای بسی سرور وخوشحالی است وبنده از جهت حکم شرعی برای شما این را روشن می کنم که شوهر مادر حکم پدر را دارد وشما می توانید که با او دست بدهید و لازم نیست در خانه از او روسی بر سر کنید زیرا او به حکم پدر شما است بنابر این پس از خواند این نامه سعی کنید که به شوهر مادرتان برسانید که شما هیچ تأثری از او نداشته و فقط می خواستید که حکم شرعی را بدانید و الآن در خانه همچون یک دختر  با او زندگی خواهید کرد .

 

باز توصیۀ می کنم که در خانه با مادرتان و شوهر مادرتان طوری زندگی کنید تا اینکه خانه به کانون محبت تبدیل گردد موفق وکامیاب باشید .

--
مع تحيات ادارة موقع سماحة الاستاذ الشيخ محمد كاظم الخاقاني


كما يمكنكم متابعتنا على كل من 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق